Het succes van een managementopleiding of een gedragstraining hangt samen met het aanvaarden van de positieve en duurzame wijziging van je attitude en je gedrag.
Om die veranderingen aan te moedigen, focussen we op drie pedagogische doelstellingen:
We moedigen je aan om te leren via een gunstige leeromgeving, door activiteiten af te stemmen op de deelnemers (gebruik van de MBTI® en Process Com®) en door een opleidingsmethode (Eureka-methode) te gebruiken die leren bevordert.
We gaan verder dan knowhow alleen en besteden de nodige tijd en energie aan het ontwikkelen van je life skills; alleen zo kun je je manier van functioneren op een duurzame en positieve manier veranderen.
We gebruiken de ideeën en tools van Organization Development om je te helpen bij het creëren van een omgeving waarin je beter gaat functioneren in je bedrijf of instelling.
Met onze pedagogische methode werken we op drie niveaus:
We hameren op de 'life skills' omdat die de sleutel zijn voor positieve, duurzame en verregaande veranderingen in je gedrag en je manier van functioneren.
We gebruiken de ideeën en tools van Organization Development om de impact van onze trainingen en coaching- of teambuildingactiviteiten te maximaliseren.
Organization Development is een multidisciplinair model om verandering te bewerken en zo uiteindelijk ondernemingen en instellingen beter te laten presteren en duurzamer te laten functioneren. Organization Development wil deze functieverbeteringen bewerkstelligen door de begeleide onderneming of instelling de tools aan te reiken om die verandering zelf aan te sturen.
Deze praktijk sluit perfect bij onze overtuiging aan: om een onderneming of instelling beter te laten werken, heb je een efficiënt management nodig dat leidt tot een cultuur waar de mens centraal staat.
Bij deze aanpak hoort na de training, teambuilding of coaching een debriefing. Hierin wordt duidelijk op welke niveaus je in je onderneming of instelling kunt ingrijpen om de deelnemers te begeleiden bij het doorvoeren van de veranderingen en verbeteringen die ze willen realiseren. Hierbij houden we ons nauwgezet aan onze ethische gedragscode (respect voor vertrouwelijkheid - geen persoonlijke debriefing, geen persoonlijke evaluatie enz.).