Opleidingsmethode

Leren en duurzame veranderingen bevorderen

Het succes van een managementopleiding of een gedragstraining hangt samen met het aanvaarden van de positieve en duurzame wijziging van je attitude en je gedrag.

Om die veranderingen aan te moedigen, focussen we op drie pedagogische doelstellingen:

  • Leren bevorderen;
  • Positieve, duurzame en verregaande wijziging van je manier van functioneren, je attitude en je gedrag stimuleren;
  • Helpen om in je onderneming of instelling een omgeving te creëren die veranderingen in de hand werkt.

 

Opleidingsmethode

Leren bevorderen

We moedigen je aan om te leren via een gunstige leeromgeving, door activiteiten af te stemmen op de deelnemers (gebruik van de MBTI® en Process Com®) en door een opleidingsmethode (Eureka-methode) te gebruiken die leren bevordert.

 

Positieve, duurzame en verregaande wijzigingen stimuleren

We gaan verder dan knowhow alleen en besteden de nodige tijd en energie aan het ontwikkelen van je life skills; alleen zo kun je je manier van functioneren op een duurzame en positieve manier veranderen.

 

In je onderneming of instelling een omgeving creëren die verandering in de hand werkt

We gebruiken de ideeën en tools van Organization Development om je te helpen bij het creëren van een omgeving waarin je beter gaat functioneren in je bedrijf of instelling.

  

  • Leren bevorderen

    Een gunstige leeromgeving creëren

    • We zorgen voor een sfeer waar alles kan, waar geen oordeel wordt geveld en waar deelnemers het respect krijgen dat ze verdienen. 
    • Aan de basis van onze aanpak ligt een onvoorwaardelijk vertrouwen in de mens. 

      
    Opleidingsmethode

    • We geven onze opleidingen op een manier die de deelnemers actief betrekt, die het memoriseren bevordert en die de gelegenheid biedt om alles praktisch toe te passen (Eureka-methode). 
    • We gebruiken deze efficiënte pedagogische methode voor (voorbereidende communicatie naar de deelnemers), tijdens (werken aan je doelstellingen en je concrete behoeften, werken met waarheidsgetrouwe situaties, praktische oefeningen en/of rollenspelen, leercycli) en na onze opleidingen. 

     
    Optimale interactie met alle deelnemers

    • We gebruiken de MBTI® en Process Communication Management® om onze interactie met alle deelnemers te optimaliseren en hen te stimuleren om te leren.

     

     

  • Positieve, duurzame en verregaande wijzigingen stimuleren

    Met onze pedagogische methode werken we op drie niveaus:

    • 'Life skills' om een duurzame motivatie te ontwikkelen. 
    • De 'knowhow' om de nodige praktische vaardigheden te ontwikkelen. 
    • De 'kennis' om te kunnen putten uit een verzameling methodes, tools, tips en tricks. 

    We hameren op de 'life skills' omdat die de sleutel zijn voor positieve, duurzame en verregaande veranderingen in je gedrag en je manier van functioneren.

     

     

  • In je onderneming of instelling een omgeving creëren die verandering in de hand werkt

    We gebruiken de ideeën en tools van Organization Development om de impact van onze trainingen en coaching- of teambuildingactiviteiten te maximaliseren.

    Organization Development is een multidisciplinair model om verandering te bewerken en zo uiteindelijk ondernemingen en instellingen beter te laten presteren en duurzamer te laten functioneren. Organization Development wil deze functieverbeteringen bewerkstelligen door de begeleide onderneming of instelling de tools aan te reiken om die verandering zelf aan te sturen.

    Deze praktijk sluit perfect bij onze overtuiging aan: om een onderneming of instelling beter te laten werken, heb je een efficiënt management nodig dat leidt tot een cultuur waar de mens centraal staat.

    Bij deze aanpak hoort na de training, teambuilding of coaching een debriefing. Hierin wordt duidelijk op welke niveaus je in je onderneming of instelling kunt ingrijpen om de deelnemers te begeleiden bij het doorvoeren van de veranderingen en verbeteringen die ze willen realiseren. Hierbij houden we ons nauwgezet aan onze ethische gedragscode (respect voor vertrouwelijkheid - geen persoonlijke debriefing, geen persoonlijke evaluatie enz.).